piątek, 11 czerwca 2021

Częstochowa i nie tylko czyli jak było.

Pomału wracamy!

W tym roku jeszcze pandemicznie ale czuć, że normalność powoli wraca (miejmy nadzieję). Co prawda Ogólnopolskie Spotkania Anonimowych Alkoholików jeszcze się nie odbyły ale Zarząd Stowarzyszenia Trzeźwościowego „Nowe Życie” jak co roku zorganizował w  dniach 05-06.06.2021 r., dla 52  mieleckich sympatyków życia w trzeźwości, wyjazd do Częstochowy na  Jasną Górę.

Jadąc do Częstochowy zatrzymaliśmy się najpierw w pobliżu miejscowości Klucze pow. olkuski, gdzie mogliśmy obejrzeć panoramę jedynej w Europie Pustyni Błędowskiej z miejsca zwanego Róża Wiatrów. Następnie pojechaliśmy do Będzina gdzie obejrzeliśmy ruiny tamtejszego częściowo odbudowanego Zamku. Warto poznawać nasz kraj i jego bogatą historię, zwłaszcza w tak interesujący sposób.

Po tej lekcji historii pojechaliśmy już prosto na Jasną Górę aby po raz kolejny cieszyć się z obecności i duchowego wsparcia Czarnej Madonny.

Dla mnie Klasztor Jasnogórski to miejsce wyjątkowe – miejsce duchowego odrodzenia i rozpoczęcia nowej, wolnej od nałogu drogi. Przez wiele lat pokonywałem te ponad 200 km z Mielca na rowerze. Czasem z kolegami, czasem samotnie, ale zawsze wierząc, że mogę zawieźć oraz powierzyć jej wszystkie swoje problemy, że mnie wysłucha, że pomoże i zrozumie. No i nigdy się nie zawiodłem. Zawsze wracałem silniejszy i jakiś odmieniony. Ostatnio z powodów zdrowotnych kilka lat z rzędu muszę podróżować autokarem – choć wierzę, że może już w przyszłym roku po raz kolejny będzie mi dane pojechać rowerem.

W Częstochowie mimo, że w tym roku również nie odbyły się Ogólnopolskie Spotkania AA to przyjechało wiele autokarów z przedstawicielami środowisk trzeźwościowych z całego kraju. Wieczorem odbył się też mityng AA w Sali św. Józefa. My również mieliśmy swój mityng pod namiotem obok naszego – wyjątkowego w tym roku autokaru.

Po mszy świętej która była o godz. 18.30 odbyliśmy własną drogę krzyżową na wałach zakończoną wspólnym zdjęciem pod pomnikiem . Tradycyjnie  o 21.00 obył się  Apel Jasnogórski, połączony z zasłonięciem obrazu.

W drodze powrotnej do Mielca,  Zwiedziliśmy jeszcze muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie – dawne Muzeum Zegarów w którym zapoznaliśmy się z systemami pomiaru czasu wczoraj i dziś oraz historią Jędrzejowa i warunkami życia bogatych rodzin mieszczańskich od IXX wieku do dziś. Zwiedzanie Jędrzejowa zakończyliśmy smakowitym obiadem w restauracji po drugiaj stronie rynku, gdzie przyjęto nas niemal po królewsku.

Po powrocie do Mielca nieco zmęczeni, ale doładowani pozytywną energią, uczestnicy już deklarowali chęć kolejnych wyjazdów. Jak mówi kierownik wyjazdu, Członek Zarządu Stowarzyszenia – Henryk Pokrzywiński - Jasnogórskie Spotkania „Nowego Życia”, są ogromnym przeżyciem nie tylko dla nowych uczestników, ale dla wszystkich i stanowią swoiste doładowanie duchowe na dalsze, trzeźwe dni. To wspaniałe uczucie, kiedy słucha się autentycznych, płynących prosto z serca wypowiedzi ludzi, którzy przeszli przez piekło, czasem byli na samym dnie, a teraz sami starają się udzielać pomocy potrzebującym, dając świadectwo tego, że jeżeli tylko bardzo się chce, można osiągnąć wszystko”

Przed nami nowe zadania – w tym,  Turniej Strzelecki o Puchar Prezesa Stowarzyszenia oraz - lipcowy wyjazd na XXVIII Spotkania Trzeźwościowe do Lichenia.

WKr.

Muzeum Przypkowskich w Jędrzejowie

Obiad po zwiedzaniu

W drodze

Nasz wyjątkowy autokar i "prawdziwy chłopak ze Stali"